سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیستم سرمایشی تهران

سیستم سرمایشی تهران

سیستم های تهویه هوا همواره مورد نیاز بشر د زندگی امروزی میباشد با نزدیک شدن فصل تابستان و شدت گرمای بیشتری که هر سال نسبت به سال قبل احساس می شود یکی از مسائل مهمی که در تاسیسات مکانیکی ساختمان ها به چشم می خورد بحث سرمایشی ساختمان میباشد که شما با به کار گرفتن یک سیستم سرمایشی مناسب با ساختمان خود میتوانید خیالتان را از این باببت راحت نماید.

 

 

 

زمان های طولانی است  که از شنیدن صدای نوستالژیک پنکه سقفی و خنکای خشک و کسالت‌آور آن، فاصله گرفته ایم و به سیستم سرمایشی چون؛ نسل‌های کولر آبی، کولرهای گازی، چیلرها و … عادت کرده ایم سیستم های که هوایی گرم تابستان را برای مطبوع و قابل تحمل میکنند.

 

 

کولر آبی

کولر های ابی که یکی از سیستم های سرمایشی و تهویه مطبوع به شمار میروند باید گفت که یکی از ارزانترین سیستم های سرمایشی و تهویه مطبوع کولر های آبی هستند که در مناطق خشک بسیار طرفدار دارند چون محیط را خنک و مرطوب می کنند. کولر های آبی با کمک تبخیر آب، هوا را خنک می کنند اساس کار کولر های آبی بدین شکل است که آب جمع شده در کف کولر آبی بوسیله پمپ آب به طرف پوشال ها هدایت می شود  با این کار پوشال های درون کولر خیس و مرطوب شده حال فن کولر بر این پوشال ها دمیده و باد خنک حاصل از این دمیدن را وارد محیط می کند

 

 

امروزه سیستم های تهویه مطبوع زیادی وارد چرخه تاسیسات ساختمان شده اند که بطور کلی میتوانیم آنها را به دو نوع سیستم های تهویه مطبوع مرکزی و سیستم های تهویه مطبوع مستقل دسته بندی نمائیم.

 

در سیستمهای تهویه مرکزی همانطور که از نام آنها پیداست شرایط ایده آل برای ایجاد دمایی مطبوع در یک ساختمان در محلی مانند موتورخانه تامین میگردد و از طریق تجهیزات دیگر به قسمت های مختلف یک ساختمان و بخش های مختلف واحدهای مسکونی میرسد. از نمونه این سیستم ها میتوانیم به چیلرها و فنکویل ها اشاره کنیم که در بررسی این سیستم ها هم معایب خاصی به چشم میخورد.

 

هرچند که در بسیاری از ساختمان های بزرگ و برج های بلند مرتبه از این سیستم ها به وفور استفاده میشود اما بدلیل هزینه بالای آنها چه در خریدهای اولیه تجهیزات و چه در تعمیرات و نگهداری آنها، امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از سازندگان و پروژه های بزرگ ساختمانی، انواع سیستم تهویه مطبوع مستقل مانند انواع کولرهای گازی و اسپلیت، داکت اسپلیت را ترجیح میدهند، چرا که خواهان سیستم های مستقل بسیار بیشتر هستند. لذا پیشنهاد میکنیم با مروری بر انواع سیستم های تهویه مطبوع مستقل که در ادامه به بررسی ویژگی ها، مزایا و معایب آنها میپردازیم همراه ما باشید.

 

کولر گازی

کولر های گازی که یکی از متداول ترین تجهیزات  سرمایشی و تهویه مطبوع است  در مناطق شمالی و جنوبی که هوا شرجی و مرطوب است استفاده می شود. هر چند بخاطر اینکه کولر های گازی هوای خانه را تصفیه و گردو غبارهوای بیرون  را وارد خانه نکرده و از بین می برند پس در تمام نقاط ایران می توان این کولر ها را مشاهده کرد. کولر های گازی در سه نوع کولر اسپلیت، کولر پنجره‌ای و کولرهای ایستاده عرضه می شوند.اساس کار این کولر ها به این گونه است که  با استفاده از سیکل تبرید تراکمی هوای گرم محیط را گرفته و با استفاده از فیلتر ها هوا را تصفیه کرده و هوای سرد را وارد محیط می کنند.

 

 

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد لطفا با ما همراه بمانید.