سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تجهیزات سردخانه تهران

سیستم های سرمایشی جزء لاینفک زندگی امروز بشر میباشد.با توجه به افزایش استفاده از مواد منجمد و نوجه به این که خرید روزانه مواد برای بسیاری از اماکن بخاطر حجم بالا و نوسانات قیمت مواد امکان پذیر نمی باشد وجود سرد خانه ها ضروری میباشد.

 

 

 

 

 

سردخانه ها مکان ها یا اتاقک های ساکن یا سیاری برای نگهداری مواد غذایی میباشند که مکانیزم آن ها مشابه یخچال می باشد و موجب برودت هوا می شوند.

 

مکانیزم سردخانه، بطور کلی از موتور، کمپرسور، کندانسور، ذخیر? ازت، شیر انبساط، اوپراتور، دمنده (فن) و لوله های ارتباطی تشکیل شده است .کمپرسور compressor  موتور محرک سردخانه خواهد بود و انرژی آن را تأمین می کند که معمولاً برقی است.

 

 

کمپرسور سردخانه و یا به طور کلی کمپرسور تبرید سیستم تراکمی به عنوان قلب سیستم سرمایش می باشد . وظیفه کمپرسور در سیستم سردخانه در وحله اول چرخاندن مبرد در سیکل تبرید می باشد . در واقع همان نقشی که پمپ در سیستم هیدرولیک دارد ، کمپرسور سردخانه در سیستم تبرید همان نقش را ایفا می کند . از سوی دیگر نقش کمپرسور سیکل تبریدی افزایش فشار گازی است که از سمت اواپراتور می آید تا بتوان این گاز فشرده را در کندانسور تقطیر کرد و گرمایی که در قسمت اواپراتور وارد سیستم می شود را در قسمت کندانسور به محیط برگرداند .

 

 

 

اساس تمامی سیستمهای تبرید مکانیکی گردش مبرد در یک سیکل بسته است که مبرد در طول این سیکل چهار فرایند اصلی تراکم، تقطیر، انبساط و تبخیر را طی کرده تا هدف اصلی تبرید که انتقال حرارت از یک محیط گرم به محیط سرد را انجام دهد. این سیکل در تمامی کاربرد‌های تبرید مثل تهویه‌مطبوع، سردخانه و تبرید خانگی (یخچال و فریزر) وجود دارد. امروزه از کاربرد‌های اصلی تبرید استفاده در سردخانه‌ها برای نگهداری و انتقال مواد‌غذایی می‌توان اشاره کرد.

 

 

سردخان? گمرکی: از این گونه سردخانه ها برای نگهداری موقت محصولات و مواد غذایی استفاده می شود.

 

سردخان? ذخیره ای: این گونه سردخانه ها مخصوص نگهداری مواد غذایی است که دولت برای شکستن قیمت های بازار یا اعمال سیاست های دیگر از آن استفاده می کند و بطور کل، برای نگهداری مواد غذایی ای که مالکیت آن ها متعلق به دولت است، استفاده می شود.

 

سردخان? کوچک: این سردخانه ها، کارخانه های کوچک یخ سازی هستند و برای تولید یخ از آن ها استفاده می شود.

 

سردخان? عمومی: در اینگونه سردخانه، مردم، تولید کنندگان و متصدیان بخش خصوصی، مواد غذایی تولیدی خود یا موادی که در فصول ارزانی خریداری نموده اند را نگهداری می کنند و بدین ترتیب سود عظیمی را شامل خود کرده و از دور ریز محصول تا حدی جلوگیری می کنند.

 

بطوریکه به ازای هر کیلوگرم محصولی از قبیل سیب به ازای هر 6 ماه، 440 ریال از مشتری دریافت می شود؛ درحالیکه ممکن است این محصول از شهریور ماه (= فصل برداشت محصول = فصل ارزانی محصول) تا اسفند ماه (= بازار عید) به ازای هر کیلوگرم از این محصول هزاران ریال افزایش قیمت پیدا کند.

 

 

امیدواریم که توانسته باشیم شما را با اساس کار و تجهیزات سردخانه ای آشنا کرده باشیم لطفا با ما همرا بمانید.